”Nu a avut acces la grupul de măsurare pentru citire și sau pentru verificarea” este mesajul pe care îl primești de la Electrica, la ora 06.00 într-o notificare de sistare a distribuției de energie electrică chiar dacă plătești lunar, on line, curentul.
Motivul este simplu: nu ai permis accesul în locuință, a unui angajat Electrica să citească contorul. Asta în condițiile în care nu ai fost anunțat că cineva va veni să citească contorul și mai ales când și la ce oră.
În schimb te trezești că ești notificat că ți se va sista curentul.
Apoi, dacă vrei să rezolvi situația, situație pentru care tu abonat și consumator nu ai nici o vină, te lovești de birocrație, roboți de telefonie și într-un final dacă ai noroc, de un operator care îți explică că așa este procedura.
În condițiile în care în Alba Iulia aproape săptămânal sunt căderi de curent, căderi care durează zeci de minute, dacă nu chiar ore bune, cum a fost și cazul situației de joi, 30 iunie, în care jumătate de oraș a rămas fără energie electrică, este chiar frustrantă interacțiunea cu societate.
CITEȘTE ȘI: Jumătate din Alba Iulia, fără curent joi dimineață: Activitatea unor instituții paralizată. Care este cauza
Mai exact, pentru a rezolva situația am mers la sediul din centru din Alba Iulia. Angajatele de la sediul din centru te informează că nu ține de ele, că ține de sediul de la gară, mai exact pe la etajul 1.
Dar, nu trebuie să mergi cu mâna goală la etajul 1, la sediul de la gară, ci cu o poză în care să fie vizibil contorul. Asta în condițiile în care ai optat pentru citire on line, iar plata lunară la fel.
Până a interacționa cu angajații de la gară, am încercat să rezolv situația telefonic. Dacă nu ești cât de cât familiarizat cu site-urile Electrica este destul de greu să dai de un număr de telefon pentru a vorbi cu cineva.
Apoi, după ce treci de roboții telefonici, care te pun să apeși minim trei taste, intri dacă ai noroc în legătură cu un operator.
Iar operatorul în linii mari, îți explică că este vina ta, că nu ai fost găsit acasă de către un agent de citire. Însă nimeni nu îți poate explica când a venit agentul, la ce oră, în ce dată și dacă este undeva notat că nu te-a găsit acasă pe tine abonat.
Iar explicația este simplă: Da, nu ați fost găsit acasă și acum sunteți notificat. Mai exact, după ce nu ești anunțat că cineva vine să citească contorul, ești anunțat că nu ai fost găsit la adresă.
Mai mult de atât, doar dacă suni afli, că exită un număr, doar pentru WhatsApp, la care poți trimite tu personal o poză a contorului, la care să adaugi și notificarea de întrerupere a curentului.
Numărul de WhatsApp, teoretic trebuie să apară în mailul în care ai fost anunțat că ți se taie curentul, practic nu este scris. Numărul de telefon la care nu răspunde nimeni ci este doar strict folosit pentru WhatsApp este: 0739.711.178.
Undeva, pe site-ul Electrica, dacă cauți bine, ajungi la următorul mesaj: ”Dacă citirea nu se poate efectua din cauza lipsei accesului la contor, aceasta se poate reprograma, de comun acord, între client și distribuitor, și prin intermediul furnizorului.
Dacă un client a fost preavizat, întrucât delegatul operatorului de distribuție nu a avut acces la contor, este obligatorie respectarea termenului din preaviz în ceea ce privește contactarea furnizorului sau a distribuitorului. În caz contrar, se va proceda la întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News