Cum răspund companiile la criza globală, dar liderii lor? Dincolo de cifre, stă încrederea

Când economia globală se confruntă cu șocuri succesive și riscurile se amplifică, cum răspund companiile, dar liderii lor? Este de așteptat ca rezultatele financiare să primeze, iar atenția să se concentreze aproape exclusiv asupra clienților și angajaților, în vreme ce alte preocupări care privesc societatea să fie lăsate pe planul secund. Însă dincolo de cifre, stă încrederea.

Dinu BumbăceaFoto: PwC România

Deși pare de la sine înțeles că impactul asupra societății al deciziilor privind operațiunile sau lanțurile de aprovizionare este conștientizat de către lideri, realitatea vine să îi testeze. Câți executivi ar fi crezut în urmă cu două luni că vor avea de luat o decizie imediată ca răspuns la războiul din Ucraina? Multe companii au reacționat rapid, inclusiv PwC, dar altele au avut nevoie de mai mult timp pentru analiză. Presiunea publicului a fost imensă, cerându-le în mod explicit să ia o poziție, ceea ce a demonstrat o dată în plus că afacerile pot prospera doar atunci când înțeleg interesul societății, dimensiunea politică în sens larg a operațiunilor lor și acționează în consecință.

Însă războiul din Ucraina este doar cel mai recent și, fără îndoială, cel mai dramatic context în care societatea influențează decizia în afaceri. Multe transformări legate de sustenabilitate sau mediu, de exemplu, sunt strâns legate de cerințele societății. Executivii și companiile pe care le conduc trebuie mai mult ca oricând să-și ia angajamente de responsabilitate socială și guvernanța corporativă pentru a contribui la construirea încrederii și la obținerea unor rezultate sustenabile.

An de an, în ultimul deceniu, sondajul pe care îl realizăm la PwC – CEO Survey – ne arată cum anticipează executivii mersul economiei și al afacerilor lor, dar și ce priorități au. Ultimul deceniu a fost cea mai bună perioadă economică a României, cu o creştere a PIB-ului de la 130 de miliarde de euro la 240 de miliarde, a salariului mediu de 2,4 ori și cu o inflaţie cumulată de 23%. În 2021, economia România a recuperat căderea din 2020, iar 2022 venea cu perspective foarte optimiste.

Citeste continuarea articolului aici.

PwC Survey se datorează celor aproape 150 de directori generali din România cărora le mulțumim pentru implicare. Mai mult, Sergiu Oprescu, Președinte Executiv Alpha Bank și Director General Alpha Bank International Network, Lăcrămioara Diaconu, Membru al Directoratului Complexului Energetic Oltenia și Fady Chreih, CEO, Regina Maria au avut disponibilitatea să răspundă mai detaliat în cadrul unor interviuri pe care le veți putea citi în zilele următoare.

Articol semnat de Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România

Articol susținut de PwC România

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.